Tips

Foto: Johnér

Tips

💡 Kundene som kontakter deg forventer raskt svar
Hvor lang tid forventer du selv at det skal gå fra du sender en melding til et selskap på Facebook før du får svar? Og hvilket inntrykk sitter du igjen med dersom de ikke svarer? Sosiale medier er ikke en enveiskanal. Det er viktig å ivareta dialogen som foregår her, og å huske på at kundeservicen også vil skje i denne kanalen.

💡 Vær nøye med at telefonnummeret og adressen er den samme i alle kanaler
Oppgi samme kontaktinformasjon på nettsiden, i Google Min Bedrift, på Facebook og andre eksterne sider. Da opptrer bedriften din mer troverdig for Google – som igjen fører til bedre synlighet. Om du vil sikre deg en bedre synlighet enn konkurrentene, kan du kjøpe deg en god plassering blant søketreff på utvalgte søkeord via Google Ads.

💡 Hold deg oppdatert!
Sosiale medier er i kontinuerlig endring. Hvilket innhold fungerer best i morgen og i hvilken kanal er målgruppen din neste uke? Bak hvilket innhold som gis best rangering er en jungel av algoritmer som stadig endres. Det viktig å holde seg oppdatert på det siste nye.

Anbefalte podcaster, blogger og nyhetsbrev

  • Helt på nett – Podcast med Kristian Thomassen
  • HvabeHager – Meld deg på nyhetsbrevene deres for å bli bedre på å skrive
  • Helt Digital– Nyhetsbrev fra Marius Karlsen (koster litt, men er verdt pengene!)