Slik fant Ludenso ut hvem kundene deres var

Slik fant Ludenso ut hvem kundene deres var

Foto: Ludenso

Da Ludenso videreutviklet sin populære AR-maske ante de ikke hvem hovedkundene skulle være.

-Det var ubehagelig å være i en fase hvor vi ikke visste hvem kunden skulle være, sier markedsansvarlig Ingrid Skrede i Ludenso.

MagiMask er en Augmented Reality (AR)-maske med en linse som skaper en seeropplevelse tilsvarende en 100-tommers tv. Det som begynte som et fysisk produkt til bruk med mobilen, ble etter hvert et komplett AR-verktøy med et økosystem av applikasjoner.

Ludenso gjennomførte en strategisamling der de tvang seg selv til å løfte blikket og fokusere, og ble enige om når de skulle være ute av den søkende fasen og hvem de skulle ha snakket med før den tid. Gjennom undersøkelsen kom de i kontakt med en privat skole. De hadde en idé om at masken kunne være bra for utdanningssegmentet, og iverksatte en pilot på barneskoleelevene.

Les mer om hvordan Ludenso fant målgruppen sin her